Creix l’ús de Bizum entre els usuaris espanyols i es consolida en comerç electrònic


Bizum va superar els 800 milions d’operacions durant 2021


• Amb més de 19 milions d’usuaris també va superar els 40.000 millions
d’euros de volum associat des del seu llançament
• Durant 2021 es van enviar més de 16 bizums per segon entre
particulars
• Els bizumers van fer 5,3 milions de compres online per valor de 320
milions d’euros durant el passat any
• El nombre d’e-commerce que accepten pagaments amb Bizum es va multiplicar
per 2,8 fins arribar als 26.700 comerços


Bizum, la solució de pagament immediat per mòbil de la banca espanyola, i amb la qual Caixa Benicarló també està adherida, va continuar durante 2021 amb el seu creixement en usuaris, transaccions i volums associats a les mateixes. Al mateix temps va avançar en la seua consolidació com a mètode de pagament en comerços online.


Durant l’any passat, Bizum va arribar a la xifra de 800 milions de transaccions totals des del seu llançament, amb un volum associat de 40.000 milions d’euros. A més a més, la solució de pagament por mòbil va superar els 19 milions d’usuaris.


Des de la direcció general de Bizum, Ángel Nigorra assegura: “Seguim tenint al cap l’objectiu de ser el mètode de pagament preferit pels espanyols. Continuem creixent i consolidant el nostre servei, al temps que les nostres entitats
incorporen noves solucions per a ampliar la seua oferta amb Bizum i continuar sent útils als seus clients en el seu dia a dia».

Només durant el 2021, els bizumers van fer 505 milions d’operacions entre particulars, amb un volum total de 26.000 milions d’euros i un import mig per operació de 51€. El número d’operacions registrades mostra que, durante el darrer any, els espanyols van fer, de mitjana, més de 16 bizums per segon per tancar comptes entre amics i familiars. Només l’1 de diciembre, es van registrar 2,4 milions d’estes transacciones (quasi 28 per segon).

Pel que fa a pagaments a e-commerce, els bizumers van realitzar 5,3 milions de compres per valor de 320 milions d’euros. Sens dubte aquestes xifres s’han vist impulsades pel notable increment del nombre de comerços en línia que accepten pagaments amb Bizum, que gairebé es va triplicar durant el passat any fins assolir els 26.700 comerços.

Cal destacar que l’any passat es va produir el rècord d’operacions diàries a e-commerce amb Bizum. Concretament, el 26 de novembre (Black Friday), es van fer 44.000 compres per valor de 3,2 milions d’euros.

Auge del pagament presencial i la solidaritat

Durant el 2021, els bizumers han pogut realitzar els pagaments presencials mitjançant

QR a les administracions de Loteries i Apostes de l’Estat. El número d’operacions presencials amb Bizum va ser de 120.000 (56% pagaments i 44%, cobraments de premis), per valor d’11,6 milions d’euros (14% pagaments i 86% cobraments).

Només el 21 de desembre, dia previ a la Loteria de Nadal, se’n van fer 1.300 pagaments de bitllets de loteria amb Bizum, per valor de 43.000 euros. Posteriorment al sorteig, el dia 23, els bizumers es van acostar a la seva administració per cobrar 6.800 premis per 2 milions d’euros.

Per la seva banda, 2021 també ha suposat el creixement de Bizum com a mitjà de pagament solidari. Els bizumers van fer 368.000 donacions per valor de 15 milions d’euros. De fet, només durant el passat any es va duplicar el número d’ONG que admeten donacions amb Bizum, fins a assolir les 5.200.

Perspectives 2022

Les perspectives per al 2022 contemplen assolir els 75.000 comerços actius i 23 milions d’usuaris. Pel que fa a transaccions, els objectius se centren en arribar a 800 milions de transaccions entre particulars i superar els 20 milions en comerç electrònic.

Una iniciativa conjunta de la banca espanyola

Bizum és una solució de pagament immediat, de compte a compte, a través del mòbil, els avantatges dels quals per a l’usuari són: la universalitat, en estar disponible a qualsevol Smartphone i sense haver de canviar de banc, per estar interconnectada pràcticament amb tots; la comoditat, ja que no és necessari conèixer el número de compte del destinatari, sinó només incloure el número de telèfon mòbil (o seleccionar el contacte a l’agenda del nostre telèfon); la rapidesa, atès que en menys de 5 segons els diners estan al compte del destinatari; i la seguretat i la confiança derivada de comptar amb el suport de la banca espanyola i utilitzar les seves aplicacions i mesures de seguretat, sense haver d’aportar-se dades addicionals.

Bizum és un projecte conjunt que s’emmarca entre les iniciatives d’innovació digital de la banca espanyola, un nou servei en matèria de pagaments<br>amb què els bancs amplien l’oferta de serveis de pagament als clients.

La suma conjunta de les entitats participants en Bizum, entre les quals es trobe Caixa Benicarló, ja representa una quota de mercat proper al 99%. Bizum continua treballant per a l’adhesió de noves entitats.