No t’infectes amb un clic: consells per fer front a les campanyes i webs malicioses que aprofiten el COVID-19

Tot comença amb un clic innocent. Davant la pandèmia del Coronavirus volem tindre la major quantitat d’informació possible, això fa que augmente, considerablement, el trànsit a internet i dels usuraris front les pantalles i hi ha qui està aprofitant aquesta situació per treure’n profit. S’ha registrat un gran augment de la quantitat de campanyes criminals i atacs relacionats amb el coronavirus. Per això, la Guàrdia Civil ja està treballant per prevenir i investigar els possibles delictes que poguessen cometre’s a través de la xarxa, com són els relacionats amb els fraus, la instal·lació de programes maliciosos (malware) o la desinformació. Alguns d’ells són els següents:

Enviament de milions de correus electrònics falsos amb informació sobre la malaltia i que, a més a més,  permeten la descàrrega d’arxius adjunts (PDF) o aplicacions relacionades amb el coronavirus per infectar els ordinadors.

Es fan passar per l’OMS o autoritats sanitàries d’alguns països per promoure cures falses o solucions miracle i, fins i tot, sabent que moltes empreses han implementat el teletreball, es fan passar pel departament de RRHH de la Companyia i demanen a la víctima que inicie sessió en certes plataformes per així robar les seues credencials. Alguns exemples que circulen a internet:

-Fes clic ací per a la cura del coronaviru

-OMS: aquest consell pot salvar-te

-Ara el virus està en l’aire

-Mesures de seguretat, davant el coronavirus

-Ferramentes útils si has de treballar des de casa per la crisi del nou coronavirus.

 Versions falses de panells online, en les quals poder fer seguiment a temps real de la programació de la malaltia, per robar així la informació dels usuaris emmagatzemada en els ordinadors.

 Qualsevol d’aquestes pràctiques és un intent de phising. El phising és un mètode que els ciberdelinqüents utilitzen per a enganyar-nos i aconseguir que revelem informació personal, com contrasenyes o dades de targetes de crèdit, i números de comptes bancaris. En aquesta ocasió, amb el pretext d’oferir informació, al voltant de la infecció. Per això…

– Tingues cura amb els correus que aparenten d’entitats bancàries o serveis coneguts amb missatges que no esperaves, que són alarmistes o sospitosos. No faces click, cap d’ells et demanarà que inicies sessions per veure la informació de seguretat.

– Sospita si hi ha errors gramaticals en el text, poden haver utilitzat un traductor automàtic per a la redacció del missatge trampa. Cap servei amb certa reputació enviarà missatges mal redactats.

– Si el missatge t’obligue a prendre una decisió, de manera imminent, o en unes poques hores, és mala senyal.

– Revisa si el text de l’enllaç que faciliten en el missatge coincideix amb la direcció a la qual apunta, i que aquesta corresponga amb l’URL del servei legítim.

– Aplica l’educació: sol·licitud de dades bancàries + dades personals= frau.

Si tens més dubtes, la Guàrdia Civil ha creat un canal per recollir denuncies sobre fraus online pel Covid-19. Es tracta de l’email: ciberestafas@guardiacivil.org

Caixa Benicarló opera amb normalitat davant l’impacte del Coronavirus

Davant l’impacte del Coronavirus (COVID-19) , Caixa Benicarló comunica que les seues oficines de Benicarló, Peníscola i Càlig operaran amb normalitat i garantiran el servei a socis i clients en les properes setmanes.

L’equip de l’entitat bancària benicarlanda treballa, en tot moment, seguint les mesures preventives de protecció e higiene que ha emès el Ministeri de Sanitat i la Generalitat Valenciana, amb l’objectiu de salvaguardar la salut d’empleats i clients. A més a més, Caixa Benicarló segueix també atenta a les indicacions dels consistoris, dels municipis on compta amb delegacions.

Des de l’entitat, el seu director general, José Manuel Galán, ha fet una crida a la tranquil·litat i ha reiterat que “el servei als nostres socis i clients està totalment garantit”. Per la seua banda, recomana “acudir al banc només per fer tràmits imprescindibles” i aconsella “que s’utilitzen els canals no atesos com els caixers automàtics i la banca electrònica”.

D’altra banda, Caixa Benicarló també informa que els actes previstos en el seu saló social de l’avinguda Joan Carles I de Benicarló també queden ajornats fins que la situació sanitària ho permetisca.

Viatge de convivència cooperativa de Caixa Benicarló i Benihort a Navarra

El Consell Rector de Caixa Benicarló i de la cooperativa Benihort va fer un viatge de convivència cooperativa per terres de Navarra i La Rioja el passat cap de setmana 21, 22 i 23 de febrer. Les localitats escollides en esta ocasió van ser Tudela i Calahorra.

Dins del viatge  es va visitar el Centre Hortofrutícola del Grup AN a Tudela i el centre de processat de quarta gama. Un total de 22 persones, representants de Caixa Benicarló i de Benihort van ser rebuts per la coordinadora d’Activitats i Gestió de Projectes d’esta cooperativa, Eva Aoiz, pel responsable de Comunicació,  Jaime González Obregozo, i pel responsable Comercial, Eduardo Díaz.

El president de Caixa Benicarló i Benihort, Vicent París Forés, ha valorat esta sortida de convivència cooperativa  “en la qual agraïm la gran acollida de les cooperatives amfitriones, tant la vinícola de la Rioja ”Marqués de Reinosa”, com del Grup AN, referent en el cooperativisme agroalimentari, format per 160 cooperatives sòcies, que treballen la producció tradicional, integrada i ecològica de cereals, a més de fruites i hortalisses”.

Destacar la visita del celler de la Cooperativa Marqués de Reinosa, on els va rebre el president de la cooperativa i, a més, de la Federació de Cooperatives de la Rioja, FECOAR, Fernando Ezquerro. L’expedició va aprofitar l’estada a Calahorra per conèixer altres punts d’interès de Navarra com el museu de la verdura i la visita al local de la Penya Calagurritana, agermanada amb Benicarló mitjançant la falla el Caduf. Finalment l’escapada també va incloure una visita guiada al paratge natural de las Bardenas Reales, a la localitat navarresa d’Arguedas.