Com l’impacte digital està canviant les nostres relacions amb els bancs

Als temps que corren han aparegut serveis com banca electrònica, oficina virtual, pagaments immediats, pagaments sense contacte, o termes nous com la identificació biomètrica, la signatura digital avançada, etc. Es tracta, sens dubte, d’una nova tendència que donarà peu a que la tecnologia financera, fintech, comence a conviure amb la banca tradicional i que, la progressiva implementació, serà motiu d’adaptació a les entitats financeres i, particularment, als nostres socis i clients. La tecnologia fintech ha aplegat per a quedar-se de manera que el sector financer guanye eficiència mitjançant nous serveis i nous canals de distribució. Es per tant un repte, per a les entitats cooperatives, estar a l’aguait per participar de la revolució que la banca tradicional ha de suportar, de manera que siguem capaços d’aconseguir aliances estratègiques de col·laboració amb les noves tendències tecnològiques en l’àmbit financer.

Com a recent novetat, l’any 2016, va ser el llançament dels pagaments immediats a través del mòbil mitjançant diferents plataformes com ara el Bizum, l’Apple Pay o el Samsung Pay. Caixa Benicarló participa amb el bizum i amb la seva App denominada «Ruralvia pay» desenvolupada per a IOS i Android. Sembla ser que l’any 2017 serà la consolidació del servei de pagaments immediats i es generalitzarà la seva utilització perquè, a més, han sorgit nous sistemes contactless per a diferents dispositius (stickers, polseres i rellotges) que agilitzaran el procés de pagament, resultant més fàcil i còmode.

D’altra banda els avanços en biometria han aplegat a la banca digital, que ja té uns quants anys en funcionament, de manera que es començaran a introduir elements biomètrics per a la identificació de clients, i utilitzar-lo per al pagament mòbil, targetes intel·ligents i caixers automàtics per millorar la seguretat. No tardarem en oferir la possibilitat d’obrir un compte des de casa o pagar en un comerç utilitzant el reconeixement de veu, la identificació facial o l’empremta digital.

De cara al futur immediat, en el context fintech, cada vegada està prenent mes protagonisme la intel·ligència artificial com un altre element transformador del sector financer. El terme «big data» i els avanços en la gestió de les dades serà fonamental per l’activitat financera, per tal d’anticipar-se a les necessitats del client en la seva gestió diària, l’assessorament i atenció personalitzada. A hores d’ara el sector ja utilitza ferramentes de gestió de informació que permeten la classificació de clients i l’estimació del risc de crèdit, oferint préstecs d’acord amb el seu perfil i les seves necessitats. Les noves tendències permetran agilitzar processos i millorar l’eficiència.

A hores d’ara Caixa Benicarló treballa amb la col·laboració d’RSI (Rural Serveis Informàtics), empresa participada amb altres Caixes Rurals, implementant aquestes solucions tecnològiques i possibilitant la innovació cap a nous models de negoci que la tecnologia financera ens ofereix.”

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *